Måsten

Måste. Måste. Måste. MÅSTE.
Varför ska det vara så mycket "DU MÅSTE GÖRA DETHÄR" hela tiden? Jag måste sova för att jag ska orka plugga som jag måste göra om jag ska kunna få ett jobb, och ett jobb måste jag ju ha för att kunna försörja mig och flytta hemifrån, och flytta hemifrån måste jag göra för att kunna skaffa familj, och familj måste jag skaffa för att vara lycklig.
Lite överdrivet kanske, men ni förstår nog ändå. Det känns som att jag precis vaknat upp och insett "Shit, jag går ut gymnasiet om några månader, vad ska jag göra?!". Jag hinner inte ens tänka att det ska bli så skönt att inte behöva plugga mer, förns min scumbag-brain kommer smygandes och rycker undan godisskålen framför näsan på mig och säger "nänä! nu ska du jobba resten av livet tills du dör istället!". Barndomsåren bara flög förbi, och nu sitter jag på tåget mot vuxenvärlden utan svar på alla mina frågor och utan ett uns lycka över att bli vuxen. Jag vill helt enkelt inte. Jag vill vara den lilla flickan igen, som kunde gömma sig på alla de minsta ställen när man lekte kurragömma, hon som aldrig brydde sig om att hon en dag skulle behöva stå på egna ben, hon som bara behövde finnas till och vara, utan några krav.



Fly into the distance
Disappear for a while
I can't know the sence of this
But we're here today feeling alive



Följ min blogg med Bloglovin

Kommentarer
emelie

Är sjukt avensjuk. JAG VILL OCKSÅ KASTA

SNÖBOLL MED JEDWARD.</333333333333333333333



Blogg: http://mmelie.blogg.se/
2012-03-27 @ 19:05:05
bbypeach

Sv. Hur lång är du då? :)

Tror inte du är för lång för det!



Blogg: http://bbypeach.myshowroom.se
2012-03-27 @ 19:47:17




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback